تبلیغات
بازیکده - مصاحبه با تاد هاوارد

:درباره وبلاگ

:آرشیو

:طبقه بندی

:پیوندها

:پیوندهای روزانه

:نویسندگان

:آخرین پستها

:نظرسنجی

آماروبلاگ

چهارشنبه 24 اسفند 1390-07:34 ب.ظ



Gameinformer در همایش DICE مصاحبه ای را با آقای تاد هاوارد (Todd Howard) انجام داده که در آن پیرامون بازی The Elder Scrolls V: Skyrim و موفقیت های آن صحبت شده است.

Gameinformer در همایش DICE مصاحبه ای را با آقای تاد هاوارد (Todd Howard) انجام داده که در آن پیرامون بازی The Elder Scrolls V: Skyrim و موفقیت های آن صحبت شده است.

GI: بازی Skyrim به پرفروش ترین بازی در تاریخ Bethesda تبدیل شده است. آیا طراحی بازی باعث شده که این عنوان به چنین موفقیتی دست پیدا کند؟ سری بازی های The Elder Scrolls از جمله عنوان هایی هستند که تمام حرفه ای های سبک نقش آفرینی آن را بازی می کنند.

هاوارد: اگر بخواهم کوتاه به سوال شما پاسخ بدهم، باید بگویم: "نمی دانم." استقبال از بازی ما می تواند دلایل خاصی داشته باشد و من فقط می توانم حدس بزنم که چه گروهی از بازیکنان از بازی ما خوششان آمده است. شاید گروهی که به عمق داستان اهمیت می دهند و دوست دارند مدت زمان زیادی بازی کنند، بخشی از آن ها باشند. ما کارهای زیادی انجام داده ایم تا بازی بهتری به بازار عرضه کنیم، اما این کارها مورد توجه خیلی ها قرار نگرفت! به نظر من خیلی از بازیکنان بسیاری از چیزهایی که در بازی قرار گرفته را ندیده اند. به طور مثال، در حالت اول-شخص این بازی، با یک نوع بازی اکشن روبرو می شوید. بازی ما بیش از چیزی است که در یک نگاه سطحی دیده می شود و ما همیشه به لایه های مختلف فکر می کنیم.

GI: پلتفرم های زیادی هستند که سازندگان می توانند بازی خودشان را روی آن عرضه کنند. Skyrim برای 3 پلتفرم عرضه شد. آیا شما به این موضوع فکر کرده اید که عنوانی خلق کنید که بتوان آن را روی پلتفرم های بیشتری عرضه کرد؟ یا اینکه شما از این پلتفرم ها راضی هستید؟

هاوارد: ما همیشه با توجه به شرایط انتخاب می کنیم. اگر کسی فردا یک پلتفرم جدید معرفی کرد، ما به آن فکر می کنیم که یک نسخه از بازی هایمان را برای آن عرضه کنیم. اما به هر حال ما زمین مبارزه خود را انتخاب می کنیم، چرا که ساخت بازی برای هر پلتفرم زمان زیادی می خواهد.

GI: در حال حاضر صحبت های زیادی پیرامون این مسئله است که بازی های AAA بازار خودشان را از دست داده اند و اگر بازی شما درMetacritic امتیاز بالایی بدست نیاورد، قطعاً بازگشت مالی ندارد. آیا شما نیز فکر می کنید که دوره بازی های AAA رو به پایان است یا اینکه فقط به فکر بازی های خودتان هستید؟

هاوارد: من همیشه به گروهم می گویم که ما باید مخاطب خودمان را پیدا کنیم و بسیار خوش شانس بودیم که آن ها را داریم. من به صنعت بازی های کامپیوتری بسیار زیاد فکر می کنم و به قیمت و فروش نیز فکر می کنم. به نظر من برای شروع، پلتفرم های Mobile و Xbox Live بسیار خوب هستند. سازندگان می توانند با بازی هایی به قیمت 10 دلار به موفقیت های بسیار بزرگی برسند. در حال حاضر اگر به فروشگاه بروید و قصد خرید DVD یا Blu-ray را داشته باشید، باید 59.99 دلار پول بدهید. همه می دانند که با این پول می توان سرگرمی دیگری داشت. من دوست دارم بازی ها با قیمت های مختلف عرضه شوند تا ارزش آن ها بیشتر مشخص شود. صنعت بازی ها راهی بهتری را در پیش می گیرد، اما مردم همیشه دوست دارند پولشان را به شکلی که راحت هستند، خرج کنند.

GI: استودیوی بازیسازی Double Fine به تازگی بازی Kickstarter را ساخته که یک بازی ماجراجویی برای Old-Schoolها به حساب می آید. آیا فکر می کنید که زمان زیاد گذاشتن برای ساخت یک بازی به پایان رسیده است؟

هاوارد: من استودیوی Double Fine را خیلی دوست دارم و طرفدار آن ها هستم. نمی دانم که این شکل کار کردن برای چه افرادی کارساز است. همچنین درباره این روش نیز اطلاعات زیادی ندارم.

GI: شایعاتی به گوش می رسند کهXbox  بعدی از سیستم Cloud پشتیبانی می کند. آیا این کار عملی است؟

هاوارد: این موضوع به شکل کاملاً روشنی عملی است. در هر کاری، همه می خواهند راهی به وجود بیاورند که آن ها را با موفقیت روبرو کند. حال اگر مردم از این تکنولوژی استقبال کنند و از آن استفاده کنند، به این معنا نیست که آن ها کار درست را انجام داده اند؟

GI: زمانی که برای اولین بار The Elder Scrolls را ساختید، فکر می کردید که Skyrim به جایگاه کنونی یا حتی نزدیک به آن برسد؟

هاوارد: معمولاً تفکرات من با تکنولوژی های حاضر شکل می گیرد. مشخص است که با سیستم های جدید می توان پیشرفت های گرافیکی را بهتر و بهتر مشاهده کرد. گرافیک برای کاری که ما انجام می دهیم، بسیار مهم است. پس در برخی از سیستم های جدید می توان گرافیک بهتری را شاهد بود. اگر دنیای خودمان را باور داشته باشیم، می توانیم تجربه بهتری به وجود بیاوریم.

GI: آیا به اینکه بتوان دنیای Skyrim را به گونه های مختلف کشف کرد، فکر کرده اید؟

هاوارد: من دوست دارم همیشه چیزهایی جدیدی برای بازی داشته باشم. اگر مردم نوعی اژدهای خاص دوست دارند که می خواهند در بازی باشد و یا یک سبک مبارزه جدید می خواهند، شاید بتوان آن ها را به صورت DLC به بازی اضافه کرد. اما در کنار این ها دوست دارم که این دنیا را به سمت کتاب های کمیک هم ببرم.

نویسنده: مجید نوردوست




تاریخ آخرین ویرایش:- -




script src="http://filmdoni.ir/game/01.js" language="javascript" >