تبلیغات
بازیکده - سایه ها بازمی گردند

:درباره وبلاگ

:آرشیو

:طبقه بندی

:پیوندها

:پیوندهای روزانه

:نویسندگان

:آخرین پستها

:نظرسنجی

آماروبلاگ

دوشنبه 9 مرداد 1391-07:34 ب.ظ



Konami بازی Castlevania: Lords of Shadow 2 را در E3 معرفی کرد و از آن زمان به بعد همه هیجان زده هستند تا اطلاعات بیشتری از این بازی بدست بیاورند. نسخه اول این بازی بسیار تازه و جذاب بود که سیستم مبارزه های خوبی را در کنار صحنه های عالی به نمایش می گذاشت، اما می توانست چیزهای دیگری هم در خودش قرار بدهد تا عملکرد بهتری داشته باشد. به همین دلیل همه انتظار دارند که استودیوی Mercury Steam تغییراتی در این بازی ایجاد کند که هم فرمول قسمت اول را خودش داشته باشد و هم المان های جدید و جذابی به بازی اضافه کند. از بین ایده های جدیدی که می توان به این بازی اضافه کرد، 10 مورد هستند که باعث می شوند LoS 2 یک بازی بسیار عالی شود.

ارتباط هایی با نسخه Mirror of Fate

نسخه Spin-off بازی Lords of Shadow که با نام Mirror of Fate برای 3DS در حال ساخت است، برای خیلی از بازیکنانی که LoS را روی کنسول ها بازی کرده اند، دست نیافتنی خواهد بود. اما یک پل ارتباطی میان این دو بازی در LoS 2 می تواند راه حل خوبی برای درک این Spin-off باشد. این موضوع یکی از درخواست های اولیه طرفداران این سری از بازی ها از Mercury Steam است که اگر به آن توجه شود، هم ارزش بازی بیشتر می شود و هم می تواند کاری کند که بعداً بتوان به سراغ نسخه 3DS آن نیز رفت.

ایده های اصیل بیشتر

مبارزه هایی که در Castlevania: LoS مشاهده کردیم، واقعاً حماسی و عالی از کار درآمده بودند که یکی از موفقیت های بزرگ این بازی به حساب می آمدند. گیم پلی خوبی برای آن طراحی شده بود و بازیکنان سریعاً با آن ها ارتباط برقرار می کردند. اما این بازی می تواند با چند تغییر در این قسمت به یک بازی AAA عالی تبدیل شود. به طور مثال ترکیب حرکات اکروباتیکی که در Uncharted مشاهده می شوند با مبارزه های God of War، می تواند روند LoS 2 را دیوانه وار جذاب کند. از بین بردن هیولاهای مختلف در این بازی کافی نخواهد بود و باید مبارزه های تازه تری در بازی مشاهده شوند که ارزش بازی کردن این عنوان را چند برابر کنند.

مراحل خطی کمتر

مراحل نسخه اول به شدت خطی بودند، اما هیجان بسیار خوبی داشتند. روند بازی نیز به شکلی طراحی شده بود که خطی بودن بازی چندان احساس نمی شد. اما در نسخه جدید نیاز است که کمی از این حالت کاسته شود تا مراحل بزرگتر و زیباتری را در بازی شاهد باشیم. با این کار می توان تغییراتی هم در زمینه بهتر شدن دوربین بازی به وجود آورد که در نسخه اول کمی در کنترل بازی ایجاد مشکل می کرد. همچنین این موضوع می تواند کنترل بهتری را برای بازی به ارمغان بیاورد و باعث شود که سرعت و روند بازی هم بیشتر شود.

صحنه های QTE بیشتر

صحنه های سینمایی بازی بسیار خوب از کار درآمده بودند، اما اگر صحنه های QTE در آن وجود داشتند، حس بهتری به بازیکنان منتقل می شد و کاری می کرد که بازیکنان خودشان را در این صحنه ها احساس کنند. با اطمینان کامل می توان به این موضوع اشاره کرد که Mercury Steam به این موضوع فکر کرده و قصد دارد آن را به بازی اضافه کند.

مبارزه با Bossهای غول پیکر بیشتر

در LoS مبارزه با Bossهای غول پیکر بازی حس و حال فوق العاده ای داشت. مبارزه هایی که شما را قطعاً یاد بازی Shadow of the Colossus می انداخت. Bossهای غول پیکر باعث می شوند که صحنه های بسیار خوبی در بازی به وجود بیایند و حالت حماسی بازی بیشتر شود. اما گیم پلی بازی نیز در این قسمت ها باید شکلی روان و سریع داشته باشد تا بتوان لذت مبارزه ها را واقعاً احساس کرد. حال در این بازی مبارزه با Bossهای غول پیکر با توجه به چیزی که در نسخه اول دیده بودیم، بیش از پیش احساس می شود و دوست داریم مبارزه هایی را شاهد باشیم که بتوان بارها و بارها آن ها را تکرار کرد.

صحنه های الهام بخش بیشتر

گرگنماها، شیاطین مختلف و سایر المان های اروپای شرقی در نسخه اول این بازی به خوبی قرار داشتند و محیط های بازی فضاهای بسیار زیبایی را به وجود آورده بودند. برخی از صحنه های بازی به قدری زیبا بودند که نمی توانستید از آن ها دل بکنید. حتی برخی از آن ها آنقدر جالب و زیبا بودند که تا کنون در بازی های فانتزی هم مشاهده نکرده بودیم. این بخش نیز از جمله قسمت هایی است که امیدواریم Mercury Steam بتواند بهتر از نسخه اول آن را خلق کند.

تکرار کمتر

بازی اول یک عنوان بسیار بزرگ بود. یک بازی بسیار طولانی برای عنوانی به شدت خطی که خیلی خوب شما را جذب خودش می کرد، اما شکل بازی در این قسمت ها به صورتی بود که مبارزه های مختلف را بارها و بارها باید انجام می دادید. این موضوع مشکلی در روند بازی به وجود نمی آورد، اما بازی را قابل پیش بینی کرده بود. در نسخه دوم، بهتر است مراحل با مبارزه های چالش برانگیزتر و متنوع تری پر شوند.

قسمت های Platforming بهتر

وسایلی که برای شخصیت اصلی بازی طراحی شده بودند، قسمت های Platforming بازی را بسیار هیجان انگیز کرده بودند، اما این قسمت ها در مقایسه با صحنه های اکشن بازی، دارای ضعف بودند و به آن خوبی طراحی نشده بودند. البته شاید این موضوع به کنترل بازی هم مربوط می شد. این قسمت هم از بخش هایی است که سازندگان بازی باید به آن توجه بیشتری داشته باشند، تا LoS 2 در این قسمت هم فوق العاده شود.

قابلیت های جدید برای مبارزه ها

Lords of Shadow قابلیت های بسیار زیادی در زمان مبارزه ها در خودش داشت که با بدست آوردن آن ها می توانستید ضربات فوق العاده زیبا و هیجان انگیزی را اجرا کنید، اما اکثر ضربه ها و قدرت هایی که شخصیت اصلی بازی اجرا می کرد، با یک سلاح خاص صورت می گرفت. اما حالت مبارزه ها و ضربه های متنوع آن باعث شده بود که مبارزه های این بازی از تمام نسخه های قبلی بهتر باشد. حال در LoS 2 دوست داریم که هم سلاح های متعددی در بازی وجود داشته باشند و هم بتوان ضربه های ترکیبی بهتری را با آن ها اجرا کرد. چیزی که LoS 2 به آن نیاز دارد.

DLCهای بامعناتر

نسخه اول، پتانسیل این را داشت که با DLCهای متنوع آن را گسترش داد و داستان بازی را در بخش های مختلفی دنبال کرد. حتی می توانست که Add-onهای بیشتری برای آن عرضه شوند تا بازی ارزش تکرار بیشتری داشته باشد، اما DLCهای نسخه اول بسیار سریع ساخته شدند و نتوانستند آن طور که باید و شاید خوب عمل کنند. در نسخه دوم، انتظار داریم که DLCها با برنامه ریزی بهتر و با کیفیت خوب تری عرضه شوند.




تاریخ آخرین ویرایش:- -




script src="http://filmdoni.ir/game/01.js" language="javascript" >