تبلیغات
بازیکده - هشت اشتباه در مورد بازی ها!

:درباره وبلاگ

:آرشیو

:طبقه بندی

:پیوندها

:پیوندهای روزانه

:نویسندگان

:آخرین پستها

:نظرسنجی

آماروبلاگ

یکشنبه 10 اردیبهشت 1391-08:35 ب.ظ



به عنوان یک بازیکن همیشه درباره بسیاری از بازی ها آنطور که دلمان می خواهد، فکر می کنیم و نظر می دهیم. نظرات و تفکرهایی که واقعیت ندارند و روی آن ها پافشاری می کنیم و ایمان داریم که آن ها درست هستند و حقیقت امر چیزی است که می گوییم! در این مطلب، به معرفی هشت مورد از این اشتباهات می پردازیم که بسیاری از ما آن را مرتکب شده ایم.

یک موتور بازیسازی ثابت به معنای یک بازی تکراری و مشابه!

همه ما Unreal Engine را می شناسیم. یک موتور بازیسازی بسیار معروف که تا کنون بازی های بسیاری زیادی با آن ساخته شده که تعدادی از آن ها واقعاً عالی بودند. اما موضوع اینجاست که کسی به این موضوع فکر نمی کند که این موتور بازیسازی همیشه در حال ارتقاء بوده و اینکه تنها اسم Unreal Engine 3 در هر بازی می آید و دلیل نمی شود که این موتور بازیسازی همان چیزی باشد که در چند سال پیش بوده است. این موضوع نیز مطرح می شود که تمام بازی هایی که با این موتور ساخته می شوند نیز مانند هم هستند و تفاوتی میان آن ها دیده نمی شود. اما آیا بازی هایی مانند Kinect Star Wars ،Fable: The Journey ،BioShock: Infinite و Borderlands 2 شبیه یکدیگر هستند؟

سازنده را مسئول تصمیمات ناشر دانستن!

هر چقدر هم نسبت به نسخه جدید سری بازی های Devil May Cry که به وسیله Ninja Theory در دست ساخت است، احساس خوبی نداشته باشید، این بازی در حال ساخت است و مدتی دیگر راهی بازار می شود. استودیوی Ninja Theory که سال گذشته بازی Enslaved را راهی بازار کردند، یک Devil May Cry جدید ساخته اند و مسیر کاملاً جدیدی را در پیش گرفته که طرفداران این سری آن را دوست ندارند. تامیم آنتونیادس (Tameem Antoniades) که مسئول ساخت این بازی است، صحبت های زیادی را درباره آن انجام داده، اما چیزی که مشخص شده، این است که این صحبت های خود او نیست و تا حدی نیز باید نظرات ناشر بازی را نیز بیان کند.

ارائه Patchهای زیاد به معنای ناتمام بودن بازی!

هیچ بازی ای را نمی توان بدون Bug پیدا کرد. Bug و Glitchهای مختلف به بخش جدایی ناپذیر از دنیای دیجیتال تبدیل شده اند. برخی از بازی ها از این موضوع بیشتر از سایرین رنج می برند و هیچ سازنده ای هم دوست ندارد که بازی اش را با Bugهای زیاد راهی بازار کند. به همین دلیل Patchها راهکار خوبی برای برطرف کردن این مشکلات هستند. در واقع بسیاری از مشکلات نیز زمانی مشخص می شوند که بازی به دست بازیکنان می رسد.

DLCها باید به صورت رایگان عرضه بشوند!

خیلی از DLCها زمانی ساخته می شوند که یا کار ساخت بازی به پایان رسیده و یا بازی در مرحله ای قرار دارد که نمی توان دیگر به آن چیزی اضافه کرد. به همین دلیل سازندگان برای کامل کردن بازی این DLCها را بعداً به بازی اضافه می کنند، اما این موضوع به این معنا نیست که این DLCها باید به صورت رایگان عرضه شوند. تا زمانی که یک ناشر نتواند منابع مالی برای خودش داشته باشد، نمی تواند این DLCها را رایگان عرضه کند. اگر در یک DLC تبلیغات مشاهده کردید، آن وقت می توان به این موضوع اشاره کرد که باید این DLCها رایگان باشند!

این موضوع مربوط به طرفداران بازی می شود!

همیشه یک موضوع روانشناسانه پشت برخی از سری بازی های بزرگ است. در کنار این موضوع طرفداران بی صبرانه منتظر این بازی ها می مانند و خودشان را در ارتباط نزدیکی با بازی می پندارند و سعی می کنند تا همیشه نظرات خودشان را درباره بازی بیان کنند. اکثر ناشرها نیز این موضوع را درک می کنند و به همین دلیل یک Community Manager دارند. اما تمام این بازی ها نیاز به بزرگتر شدن دارند. خیلی ها هم به این موضوع فکر نمی کنند که بسیاری از بازیکنان این بازی را به این شکل دوست دارند.

هر چه واقعی تر، بهتر!

در خانه نشسته اید و با بازی Sniper Elite: V2 نازی ها را از بین می برید. شرایط این بازی به شکلی است که به واقعیت بسیار نزدیک است، اما می توان به این موضوع اشاره کرد که این واقعی بودن باعث شده که حس بازی کردن از بین برود. سازندگانی مانند DICE نیز در بازی های خودشان انواع و اقسام سلاح ها را در اختیار بازیکنان قرار می دهند و بازیکنان نیز از آن ها استفاده می کنند، اما این حس هیچگاه مانند تیراندازی با یک سلاح واقعی نخواهد بود. در واقع هر چه بازی به واقعیت شبیه تر باشد، بازار خوبی برای فروش کارت های گرافیکی فراهم کرده و چیزی به جز این در بر ندارد.

این نقدها و امتیازها خریده شده اند!

اگر از امتیاز یک بازی خوشمان نیاید، می گوییم که سازندگان این نقد را خریده اند و برای دریافت امتیاز بالا پول پرداخت کرده اند و کسی که این نقد را نوشته، رشوه دریافت کرده است. این سبک تفکر هیچ وقت از بین نمی رود. بسیاری از این افراد همیشه سعی دارند خودشان را با این حرف متقاعد کنند، چرا که تنها یک اختلاف نظر باعث شده این افکار پدید بیایند.

بازی های کامپیوتری دارای خشونت بالایی هستند!

هیچ مدرکی علمی ای وجود ندارد که بگوید زمانی که در یک بازی دشمنی را با اره برقی نصف می کنید، در واقعیت نیز انسانی را با همان سلاح از بین خواهید برد. با در نظر گرفتن این موضوع بیایید به این سوال پاسخ بدهیم: اگر مجبور شوید برای فردی که سابقه روانی و تمایلات خشونت آمیز دارد، بازی بخرید، آن عنوان Call of Duty: Modern Warfare 3 خواهد بود یا Child of Eden؟ فقط برای اینکه پایه و یا روال معمولی برای سانسور بازی های خشونت بار وجود ندارد، آیا این موضوع دلیل می شود که تمام بازی ها خشونت بار هستند؟





تاریخ آخرین ویرایش:- -




script src="http://filmdoni.ir/game/01.js" language="javascript" >