تبلیغات
بازیکده - مصاحبه با سازندگان Resident Evil 6

:درباره وبلاگ

:آرشیو

:طبقه بندی

:پیوندها

:پیوندهای روزانه

:نویسندگان

:آخرین پستها

:نظرسنجی

آماروبلاگ

یکشنبه 3 اردیبهشت 1391-08:36 ب.ظ



سایت Nowgamer مصاحبه ای با ایچیرو ساساکی (Eiichiro Sasaki) کارگردان، هیرویوکی کوبایاشی (Hiroyuki Kobayashi) و یوشیاکی هیرابایاشی (Yoshiaki Hirabayashi) تهیه کنندگان Resident Evil 6 داشته است.

NG: اولین چیزی که در بازی دیدیم، تغییر HUD آن بود. می توانید در مورد آن صحبت کنید؟

ساساکی: نوار سلامتی شما آنجا است. می توانید سلاح هایتان را ببینید و همچنین ما نواری داریم به نام Physical Combat که در حقیقت همان Stamina است و هر وقت شما یک حرکت رزمی انجام می دهید، از آن کم می شود و شما باید حواستان به استفاده از آن باشد که در مواقع ضروری بسیار لازم می شود.

NG: با وجود 3 شخصیت مختلف، آیا این به معنی سیستم چندگانه داستان بازی است؟

هیرابایاشی: از آنجایی که ما 3 شخصیت و 3 داستان داشتیم، باید طوری آن ها را در داستان تأثیر می دادیم که اثر منفی نگذارند، ولی راجع به اینکه چه سیستمی در نحوه روایت داستان آن ها وجود دارد را فعلاً نمی توانیم بگوییم. اگر از قوه تخیل خودتان استفاده کنید، شاید متوجه شوید که این داستان ها چطور روایت خواهند شد. سعی می کنیم با نزدیک شدن به زمان عرضه بازی، اطلاعات بیشتری را منتشر کنیم. این فقط داستان نیست. هر شخصیت Cut-Sceneهای اختصاصی خود را دارد.

NG: چقدر لازم است که بازیکنان در مورد داستان Resident Evilهای قبلی بدانند؟

هیرابایاشی: فکر کنم که طرفدارهای Resident Evil، لیان (Leon) و کریس (Chris) را در این بازی خیلی خواهند دید و اطلاعات زیادی از آن ها بدست خواهند آورد. آن ها این شخصیت ها را می شناسند و برایشان جذاب است که در نقش آن ها بازی کنند. ما این بازی را طوری ساختیم که شخصیت های جدید هم پیشینه داستانی در طول Resident Evil دارند. آن ها برای همه جدید خواهند بود. می خواهیم بازیکن های جدید به سمت این بازی بیایند. مثلاً در داستان لیان، شما مشاهده می کنید که او به رئیس جمهور شلیک می کند. بنا بر رابطه خوب او با رئیس جمهور، دیدن این صحنه، هم برای بازیکن های جدید و هم برای طرفداران قدیمی جالب است. پس اگر زیاد از گذشته کریس و لیان چیزی ندانید، باز هم قادر خواهید بود که آن ها را درک کنید. لازم نیست که در مورد داستان های قبلی بدانید تا از این بازی لذت ببرید.

کوبایاشی: اگر قرار باشد تمام این داستان ها را روایت کنیم، می خواهم که داستان ها طوری باشند که هر کسی بتواند از آن لذت ببرد. هر چند کسانی که بازی های قبلی را رفته اند، مسائل جالبی برای آن ها وجود خواهد داشت.

NG: ما جانورهای جدیدی مثل J’avo را دیده ایم. در مورد آن ها توضیح می دهید؟

هیرابایاشی: وقتی به بدن آن ها شلیک می کنید، آن تکه جدا شده و خودش به یک جانور دیگر تبدیل می شود. مثلاً یک بازو می تواند خارج شود و شما را بگیرد. ساخت اینطور جانورها برای بالا بردن سطح کیفی گیم پلی بود. بخش دیگر از نظر بصری بود. وقتی شما به آن ها شلیک می کنید، اصلاً نمی دانید که حالا به چه چیزی تبدیل خواهند شد. این موضوع، هم هیجانی و هم ترسناک است. آن ها می توانند از اسلحه هم استفاده کنند و با تفنگ به شما شلیک کنند، ولی اگر به دست آن ها شلیک کنید و آن را قطع کنید، دیگر توانایی این کار را ندارند. حالا همه چیز تغییر می کند. تا الان از فاصله دور به شما شلیک می کرد، حالا به سمت شما می دود تا از نزدیک به شما ضربه بزند. پس مبارزات تغییر پذیر هستند و اگر دسته ای به شما حمله کنند، بنا بر نوع ضربه زدن شما، مبارزه تغییر خواهد کرد.

NG: آیا داستان این سه شخصیت جدا است و یا به هم ربط دارد؟
ساساکی: در ابتدا آن ها داستان مخصوص خود را دارند و شما می توانید انتخاب کنید که داستان کدام یک را پیش ببرید. هر کدام از این شخصیت ها داستانی اندک تر از RE5 دارند، ولی وقتی آن ها را کنار هم قرار دهید، بسیار طولانی تر می شود. داستان تمام این شخصیت ها به یک منطقه ختم می شود: چین، و ممکن است به مکان های مشابهی هم بروند که البته مجبور نیستید تمام آن را بروید.

NG: از نظر گیم پلی، تفاوتی بین این شخصیت ها وجود دارد؟
هیرابایاشی: روش های زیادی هستند تا داستان ها را متفاوت کنیم. مثلاً ما می خواهیم ترس در تمام این داستان ها وجود داشته باشد، ولی ترس به سبک های مختلفی دسته بندی می شود، پس داستان لیان بیشتر Gothic Horror است، داستان کریس مبارزات ترسناک و داستان جیک (Jake) در مورد فرار از کشوری است که در آن بوده است. گیم پلی در هسته یکی است، ولی هر کدام مضامین خاص خود را دارد و وقتی با یک شخصیت بازی می کنید، کارهایی را می توانید انجام دهید که با دیگری قابلیت آن را نداشته اید.




تاریخ آخرین ویرایش:- -




script src="http://filmdoni.ir/game/01.js" language="javascript" >